Tuesday, July 14, 2009

Menunggumu


Ini aku, lelaki kurusmu dulu.. 
jangan ragu, pergilah sambil lalu.. 
dari jauh, aku yang seorang diri akan menjagamu.. 
betapa semua perasaan berakhir tanpa tersampaikan, 

kebahagiaanku pun tak mengenal kata-kata.. 
lelaki kurus ini semakin menjauh.. 
tiada dekat.. dengan mimpi yang rapat.. 
cepat atau lambat, aku yang akan pergi.. 

orang yang pertama, ah sudahlah.. 
memang aku yang kedua..mungkin juga yang ke tiga 
sekalipun 'kau tersenyum, senyummu itu bukan untukku.. 
berapa lama lagi aku sanggup bertahan .. juan.. olan.. entah nama yang mana.. 

aku harapkan jujurmu seperti biasa.. karenamu, hariku penuh dengan harapan.. 
keberadaanmu, mendatangkan kebahagiaan.. 
tapi, akankah keberadaanku.. selalu membawa derita dan luka bagimu! 
dulu, aku sikurus itu.. 

sekarang.. aku tetap seorang lugu.. 
yang menunggumu selalu.. .